woensdag, juli 13, 2011

Het 30 minuten klusmoment


We hebben allemaal wel van de kleine klusje die maar lijken te blijven liggen. Kort geleden vertelde een collega nog dat hij de plintjes had gevonden voor het laminaat dat nu al weer aan vervanging toe was. Hij was er nooit aan toegekomen. Plintjes opzetten, lampje vervangen, Stopcontact vastzetten ik kom er gewoon niet toe. Als ik alles verzamel dan ben ik een heel weekend bezig en dat is wat mij tegenwerkt.
Ik heb daarom het 30 minuten klusmoment geïntroduceerd. Meer dagen per week heb ik nu een 30 minuten klusmoment. Laten we nu eerlijk zijn 30 minuten kunnen we toch nog wel vrijmaken? Dit artikel bracht mij op het idee (Clean your whole house in 20 minutes a day ). 20 minuten is voor veel klussen net iets te kort dus heb ik dit verlengt met 10 minuten naar 30 minuten. 

Het heeft ook nadelen dat zeg ik maar gelijk want afgelopen week heeft 3 dagen lang de verstekbak opgesteld gestaan en heb ik twee keer meer het stof op moeten zuigen. Maar verder zul je versteld staan wat je in 30 minuten nog kunt doen zonder een hele avond of weekend kwijt te zijn.
Vooraf een lijstje maken (is genoeg over geschreven) helpt ook enorm om niet 10 minuten van de 30 te moeten bedenken wat je gaat doen. Maar als je, je eerste 30 minuten wilt gebruiken om het hele huis eens door te gaan en te noteren wat er allemaal aan kleine klusjes moet gebeuren is dat natuurlijk ook prima.
Nu zit ik nog wel met een uitdaging wat betreft verven. Want hoe ga je om met je kwasten als je maar 30 minuten verft. Daar moet ik nog wat op vinden. Klusjes die je prima kunt inplannen in je 30 minuten klusmoment zijn:
-         
Le       Lekkende kraan verhelpen
-          Plintjes monteren
-          Deur afstellen
-          Sloten smeren
-          Stopcontact monteren
-          Laminaat leggen
-          Gereedschap ordenen

Succes met klussen……

Geen opmerkingen: