maandag, november 06, 2006

Web 2.0

Web 2.0 een term ooit bedacht door O'Reilly Media. Blijft een lastig begrip. Het zou de nieuwe generatie Internet toepassingen moeten inluiden. Meer interactief werken met webpagina’s en meer samenwerken in sociale netwerken. .

Nu er weer astronomische bedragen neergeteld worden voor dergelijke virtuele samenlevingen (Youtube overnamen door Google). Kunnen we misschien wel spreken van een nieuwe goldrush. Een Artikel in The Guardian gaf mij de aanleiding.

Web 2.0 is meer de houding naar Internet dan een nieuwe technologie. Het is hoe gebruikers met het Internet omgaan. Erg lucratief lijken websites waar de gebruiker zorgt voor de inhoud. Denk aan Myspace, Flickr en Youtubes. Stuk voor stuk verkocht voor astronomische bedragen.

Business case maak een website waar mensen iets met elkaar delen (social networking). Zorg vooral dat je geen omzet maakt maar bind zoveel mogelijk mensen aan je. Wacht tot iemand je wil kopen….

Wat loopt TV dan eigenlijk achter dat ondanks diverse pogingen nog steeds niet echt interactief is.
Ik wil toch even het vergelijk maken met de “echte” wereld. Zorg dat je mensen met dezelfde interessen bij elkaar brengt en hang daar dan vervolgens reclameborden op. Jawel voetbal…….

Extra info:

The guadian artikel over web 2.0

O reily media

Geen opmerkingen: